BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 17, 2010

segalany tentang hidup..

fikir-fikirkanlah.......

1- Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.

2- Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka.


3-Kita sering nampak derita hari ini, tapi kita jarang ingat kebahagiaan untuk esok hari, jadi belajar lah untuk menghargai apa yg kita miliki hari ini, kerana kita takkan dapat mencapai penghargaan untuk esoknya jika semuanya telah tiada…..

4-Jangan sesali apa yang sudah pergi. Jangan tangisi apa yang sudah tiada. Tetapi bangkitlah dan bina kembali apa yang telah hilang dan pergi.

5-Janganlah berputus asa. Tetapi kalau anda sampai berada dalam keadaan putus asa, berjuanglah terus meskipun dalam keadaan putus asa.

6-Hati yang terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya.



"kdg-kdg kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi ketahuilah hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka. Kemaafan yang diberi secara ikhlas umpama pisau yang boleh membuang segala parut luka emosi" -iklaskan apa y terjadi-

0 comments: